Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPino-Silva, Juan
TitelUntutored Vocabulary Acquisition and L2 Reading Ability.
QuelleIn: Reading in a Foreign Language, 9 (1993) 2, S.845-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-2425
SchlagwörterCollege Students; English for Science and Technology; Foreign Countries; Higher Education; Independent Study; Language Role; Language Skills; Learning Strategies; Reading Ability; Reading Instruction; Reading Skills; Science Education; Technology Education; Vocabulary Development; Word Lists; Word Recognition; Venezuela
AbstractDescribes a self-instruction procedure designed to provide students of science and technology at the tertiary level with a basic vocabulary in a foreign language of around 1,000 items. The technique represents an efficient method for bridging the gap between the vocabulary that beginning L2 students possess and that required to read L2 scientific and technical texts with ease. (12 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading in a Foreign Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: