Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvers, Rebecca B.; Bursuck, William
TitelLiteracy Demands in Secondary Technical Vocational Education Programs: Teacher Interviews.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 17 (1994) 2, S.135-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterBasic Skills; High Schools; Instructional Effectiveness; Learning Disabilities; Literacy; Mathematics; Prerequisites; Reading Skills; Regular and Special Education Relationship; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Technical Education; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractInterviews with 18 teachers in high school technical classes indicated that instructional setting demands are very similar to those in general academic classes and pose serious challenges to the literacy and mathematical skills of students with learning disabilities. Special educators are urged to collaborate with technical teachers to apply teaching practices effective with these students. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: