Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDermott, Suzanne
TitelExplanatory Model to Describe School District Prevalence Rates for Mental Retardation and Learning Disabilities.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 99 (1994) 2, S.175-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterIncidence; Learning Disabilities; Mental Retardation; School Districts; Socioeconomic Influences; Socioeconomic Status; State Surveys; Statistical Analysis; Taxes; South Carolina
AbstractData reports from South Carolina's 92 independent school districts during 1980-81 were used to calculate prevalence rates of mental retardation and learning disabilities. These prevalence rates were 41.66/1,000 children enrolled for mental retardation and 33.21/1,000 children enrolled for learning disabilities. Additional analysis showed that community socioeconomic status and tax inputs explained 39% of the variation in prevalence rates. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: