Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFletcher, Janet; Clayton, Ian
TitelMeasuring Listening Comprehension in Adolescents with Intellectual Disability.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 19 (1994) 1, S.53-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0726-3864
SchlagwörterAdolescents; Encoding (Psychology); Listening Comprehension Tests; Measurement Techniques; Mental Retardation; Prompting; Recall (Psychology); Research Problems; Secondary Education; Short Term Memory
AbstractOf three methods (free recall, verbally prompted recall, and visually prompted recall) for eliciting understanding of a folk tale by 35 adolescents with intellectual disability, none proved significantly better in eliciting story understanding. All measures correlated with short-term memory, suggesting that subjects' difficulty encoding stories efficiently may render ineffective experimental manipulations designed to facilitate retrieval. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: