Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTobin, Joseph Jay; und weitere
TitelClass Size and Student/Teacher Ratios in the Japanese Preschool.
QuelleIn: Comparative Education Review, 31 (1987) 4, S.533-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Class Size; Classroom Environment; Classroom Techniques; Comparative Education; Foreign Countries; Group Dynamics; Large Group Instruction; Preschool Education; Preschool Teachers; Socialization; Teacher Attitudes; Teacher Role; Teacher Student Ratio; Teacher Student Relationship; Japan; United States
AbstractJapanese preschool teachers and administrators watched and commented on videotapes of Japanese and U.S. preschools. In contrast to American notions of home-school continuity and the mothering role of the preschool teacher, Japanese educators saw their large preschool classes (of approximately 30 students) as teaching overly individualistic, pampered Japanese preschoolers to become responsible members of a group. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: