Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, Lou
TitelChanges--How Our Nursery School Replaced Adult-Directed Art Projects with Child-Directed Experiences and Changed to an Accredited, Child-Sensitive, Developmentally Appropriate School.
QuelleIn: Young Children, 49 (1994) 4, S.69-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Art Activities; Classroom Environment; Developmentally Appropriate Practices; Educational Change; Nursery Schools; Preschool Education; Student Centered Curriculum; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractDescribes the changes that took place at a private nursery school when it decided to replace teacher-directed art activities, an early emphasis on academic skills, and other developmentally inappropriate activities with student-centered and student-directed art and play activities that are more developmentally appropriate. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: