Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTate, Donald S.; Schwartz, Charles L.
TitelIncreasing the Retention of American Indian Students in Professional Programs in Higher Education.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 33 (1993) 1, S.21-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAcademic Persistence; Access to Education; Acculturation; American Indians; College Faculty; College Students; Cultural Differences; Higher Education; Nontraditional Students; School Holding Power; Social Work; Student Attitudes
AbstractA national survey of 84 American Indian undergraduate and graduate social work students revealed three factors contributing to low retention rates: difficulties in acculturation; problems associated with being a nontraditional student; and absence of faculty support. Suggestions for improving retention include establishing support groups, providing programs helpful to nontraditional students, and offering faculty or peer mentoring. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: