Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFonte, Richard
TitelThe Transfer Rate Debate: Toward a Reasonable Measurement of Transfer Effectiveness.
QuelleIn: Journal of Applied Research in the Community College, 1 (1993) 1, S.11-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; College Transfer Students; Community Colleges; Institutional Research; Intention; Longitudinal Studies; Models; Research Design; Research Methodology; Success; Transfer Programs; Transfer Rates (College); Two Year College Students; Two Year Colleges
AbstractExamines the limitations of traditional transfer rate indicators, suggesting that their use as measures of institutional effectiveness is inappropriate. Reviews methodologies of two national transfer rate models in terms of the importance of time frames for transfer, minimum credit hour thresholds, curriculum intent, and student intent. Recommends strategies for calculating transfer rates. (23 references) (MAB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: