Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHwa, Quek Ai
TitelAppraising Environmental Quality in Science Education among Adolescent Students: A Cognitive-Social Learning Analysis.
QuelleIn: Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 15 (1992) 2, S.15-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConservation (Environment); Energy; Environmental Education; Foreign Countries; Knowledge Level; Predictor Variables; Recycling; Secondary Education; Secondary School Students; Solid Wastes; Student Attitudes; Student Behavior; Tables (Data); Water; Malaysia
AbstractReports a study of the effect of sensitization on randomly selected Malaysian secondary school students' (n=90) attitudes, commitment, and knowledge toward environmental issues. Findings indicated (1) that students were favorably committed to environmental issues despite a poor grasp of environmental knowledge; and (2) that conceptual knowledge is a reasonable predictor of environmental behavior. (22 references) (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: