Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHains, Ann Higgins
TitelStrategies for Preparing Preschool Children with Special Needs for the Kindergarten Mainstream.
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 16 (1992) 4, S.320-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8151
SchlagwörterAttention; Check Lists; Classroom Techniques; Kindergarten; Mainstreaming; Mild Disabilities; Preschool Education; Primary Education; School Readiness; Teacher Student Relationship; Time on Task
AbstractThis study, involving 11 young children with mild disabilities, found that, on reduction of teacher attention, children in 2 classrooms performed their reading tasks appropriately whereas children in the third classroom did not maintain on-task behavior with minimal teacher support. On implementation of a simple checksheet procedure, three of the four children's performance improved. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: