Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGill, Alice J.; Billups, Lovely H.
TitelThe Power of Thinking Mathematics.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 16 (1992) 4, S.4-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-432X
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Change; Educational Improvement; Educational Research; Elementary Secondary Education; Instructional Innovation; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Mathematics Teachers; Problem Solving; Teacher Improvement; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Thinking Skills
AbstractDescribes Thinking Mathematics, a research-based approach to teaching mathematics. Value is placed on thinking and communicating mathematically and using what is known to find the unknown. The program requires teachers to rethink their beliefs and assumptions about teaching and learning mathematics. Examples of program implementation are given. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: