Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevenson, David Lee; Baker, David P.
TitelShadow Education and Allocation in Formal Schooling: Transition to University in Japan.
QuelleIn: American Journal of Sociology, 97 (1992) 6, S.1639-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9602
SchlagwörterAccess to Education; College Bound Students; College Preparation; Educational Attainment; Educational Research; Educational Theories; Family Influence; Foreign Countries; High School Seniors; Higher Education; Nonformal Education; Secondary Education; Social Science Research; Student Educational Objectives; Student Interests; Student Participation; Transitional Programs; Japan
AbstractPresents study results of Japanese high school seniors determining how learning experiences outside formal schooling affect future education. Reports that students from higher socioeconomic backgrounds are more likely to participate. Concludes that participation in certain forms of shadow education increases likelihood of university attendance. Suggests expanding theories of allocation to incorporate shadow education. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: