Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllinder, Rose M.; Peterson, Reece L.
TitelReadability, Interest, and Content of Current Mainstreaming Textbooks.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 15 (1992) 3, S.202-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDifficulty Level; Disabilities; Higher Education; Interests; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Readability; Reading Interests; Textbook Content; Textbook Evaluation; Textbooks
AbstractThe readability, interest level, and content of 18 current college textbooks on mainstreaming were assessed. Results revealed that readability and interest level were comparable among the texts. More variation was found in the contents of the texts. A table lists 16 topics and the degree to which each is covered in the textbooks. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: