Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAksu, Meral
TitelA Longitudinal Study on Attitudes by Department and Sex at the University Level.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 91 (1991) 5, S.185-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
SchlagwörterAnalysis of Variance; Attitude Change; Attitude Measures; Change Agents; College Students; Correlation; Foreign Countries; Higher Education; Longitudinal Studies; Mathematicians; Mathematics; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Sex Differences; Student Attitudes; Turkey
AbstractReports a longitudinal study to investigate sex and departmental differences in the changes in attitudes toward mathematics of prospective mathematicians and secondary school mathematics teachers among university students in Turkey (n=82). Results indicated that female students' attitudes toward mathematics generally decreased to reach the level of male students' attitudes during the two-year duration of the study. (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: