Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSutherland, Margaret B.
TitelWomen and Education: Progress and Problems.
QuelleIn: Prospects, 21 (1991) 2, S.145-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Adult Education; Career Choice; Civil Rights Legislation; Course Selection (Students); Developed Nations; Developing Nations; Educational Change; Elementary Secondary Education; Females; Feminism; Higher Education; Illiteracy; Sex Bias; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Teaching (Occupation); Women Administrators; Women Faculty; Womens Education; Womens Studies
AbstractDiscusses the status of women's education throughout the world. Describes an increased access to education, progress through legislation, and women's studies. Emphasizes the concentration of women in education in the lower grades and teaching roles rather than in higher education or top administrative levels. Addresses problems such as sex role, religion, and prejudice. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: