Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamps, Debra; und weitere
TitelAcademic and Environmental Effects of Small Group Arrangements in Classrooms for Students with Autism and Other Developmental Disabilities.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 22 (1992) 2, S.277-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAcademic Achievement; Autism; Daily Living Skills; Developmental Disabilities; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Instructional Effectiveness; Performance Factors; Small Group Instruction; Teaching Methods
AbstractTwo studies compared the performance of students (total n=66 and ages 5-21) with autism or developmental disabilities in one-to-one instruction to performance of those transitioned to small groups. Results indicated successful transition to small group formats across curriculum areas including language, math, readiness, and shopping. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: