Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindner, Katrin; Johnston, Judith R.
TitelGrammatical Morphology in Language-Impaired Children Acquiring English or German as Their First Language: A Functional Perspective.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 13 (1992) 2, S.115-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterApplied Linguistics; Child Language; English; Foreign Countries; German; Grammar; Language Acquisition; Language Handicaps; Morphology (Languages); Psycholinguistics; Syntax; Vocabulary
AbstractFourteen matched pairs of German-speaking and English-speaking children were tested for their knowledge of grammatical morphology and expressive vocabulary. The finding that the German-speaking children earned higher scores than did the English-speaking children adds to the literature that documents language-specific sensitivity to particular sorts of syntactic devices. (30 references) (Author/LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: