Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFurlong, Michael J.; Feldman, Marcy G.
TitelCan Ability-Achievement Regression to the Mean Account for MDT Discretionary Decisions?
QuelleIn: Psychology in the Schools, 29 (1992) 3, S.205-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
SchlagwörterAbility; Academic Achievement; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Placement; Secondary School Students; Test Interpretation
AbstractReanalyzed test scores of 153 referred students who received inconsistent placements according to California's discrepancy criterion, which does not take regression into account (standard score distribution procedure). Reanalysis used procedure accounting for regression. Findings revealed that regression "accounted" for significant proportion of inconsistent placements in all three groups (ineligible, resource class, and special day class). (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: