Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamii, Constance; Lewis, Barbara Ann
TitelAchievement Tests in Primary Mathematics: Perpetuating Lower-Order Thinking.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 38 (1991) 9, S.4-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-136X
SchlagwörterAchievement Tests; Addition; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Cognitive Processes; Elementary Education; Estimation (Mathematics); Evaluation Methods; Grade 2; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Mathematics Tests; Measures (Individuals); Mental Computation; Place Value; Problem Solving; Standardized Tests; Thinking Skills; Word Problems (Mathematics)
AbstractPresents a study of 87 second graders to demonstrate that achievement tests in primary mathematics emphasize pupil's lower-order thinking by comparing answers to interview questions from constructivist and traditionally instructed groups. Results indicated that constructivist instructed students demonstrated superior higher-order thinking on tasks involving place value, double-digit addition, story problems, and estimation. (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Arithmetic Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: