Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReschly, Daniel J.; Ward, Susan M.
TitelUse of Adaptive Behavior Measures and Overrepresentation of Black Students in Programs for Students with Mild Mental Retardation.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 96 (1991) 3, S.257-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Bias; Black Students; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Intelligence; Mild Mental Retardation; Racial Factors; Special Education; Student Evaluation; Student Placement
AbstractThe use of adaptive behavior information for classification and placement of African-American and white students (n=707) with mental retardation was compared. Comparisons on general intellectual functioning and several indices of adaptive behavior yielded few differences, suggesting equal treatment was achieved despite substantial overrepresentation of African-American students in programs for the mildly retarded. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: