Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCorson, David
TitelRealities of Teaching in a Multiethnic School.
QuelleIn: International Review of Education/Internationale Zeitschrift fuer Erziehungswissenschaft/Revue Internationale de Pedagogie, 37 (1991) 1, S.7-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Pluralism; Educational Change; Educational Policy; Language Attitudes; Language Planning; Multilingualism; National Programs; Official Languages; Politics of Education; School Organization; Sociolinguistics; Urban Education
AbstractExamines two variables affecting multicultural schools: teachers' attitudes and professional knowledge about students' languages and cultures; and the linguistic/cultural diversity of the children. Compares bilingual schooling and school organization for second-language teaching in multicultural contexts. Describes successful practices, including a case study of organizational/curricular change in an inner-city school. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: