Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlanigan, Beverly Olson
TitelSecond Language Acquisition in the Elementary Schools: The Negotiation of Meaning by Native-Speaking and Nonnative-Speaking Peers.
QuelleIn: Bilingual Review, 14 (1988) 3, S.25-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-5366
SchlagwörterElementary Education; English (Second Language); Language Proficiency; Language Usage; Limited English Speaking; Oral Language; Peer Relationship; Second Language Learning
AbstractStudy of the conversational interaction of elementary school children, about one-third of whom were limited-English-proficient, found that proficient classmates used little "caretaker speech" or "foreigner talk" and that the amount of social talk did not markedly affect second-language proficiency or the ability to use it in academic activities. (43 references) (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: