Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Bruce L.; und weitere
TitelEffects of Parent Training on Families of Children with Mental Retardation: Increased Burden or Generalized Benefit?
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 96 (1991) 2, S.127-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Child Rearing; Elementary Education; Family Characteristics; Family Problems; Instructional Effectiveness; Mental Retardation; Parent Education; Postsecondary Education; Predictor Variables; Preschool Education; Program Effectiveness; Stress Management
AbstractForty-nine families of children with mental retardation (ages 2-11) were assessed before and after a parent training program. Parents showed small but significant decreases in reports of depression, parent and family problems, overall family stress, and dissatisfaction with the family's adaptability. Family characteristics were predictive of teaching at home one year following training. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: