Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlva, Sylvia Alatorre
TitelAcademic Invulnerability among Mexican-American Students: The Importance of Protective Resources and Appraisals.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 13 (1991) 1, S.18-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aspiration; Educational Environment; Grade 10; Mexican American Education; Mexican Americans; Secondary Education; Self Concept; Social Support Groups; Student Characteristics
AbstractStudies characteristics of Mexican-American tenth graders to identify factors making some academically successful, despite adverse sociocultural backgrounds. Examines protective resources and environmental roles for apparently "invulnerable" students. Identifies academic aspiration, support networks, and students' positive assessments of intellectual abilities as success factors. Recommends areas for further research. (TES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: