Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTutton, Peter J. M.; Wigg, Susan J.
TitelThe Influence of Last Secondary School Attended, Subjects Taken in Last Year of Secondary Education and Gender on Preclinical Performance of Medical Students.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 34 (1990) 2, S.168-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterAcademic Achievement; Admission Criteria; Foreign Countries; Higher Education; Intellectual Disciplines; Medical Education; Medical Students; Predictor Variables; Private Schools; Public Schools; Secondary Education; Sex Differences; Standardized Tests
AbstractA study investigated the predictive capacity of (1) the scores on Australian standardized tests, taken on leaving high school and used as medical school entrance criterion, (2) academic subjects taken in the last year of secondary school, (3) gender, and (4) public vs. private schooling. Subjects and test scores correlated with performance. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: