Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Guillen-Diaz, Carmen |
---|---|
Titel | Pour une pedagogie integree du code oral et du code ecrit (Toward a Pedagogy Integrating Oral and Written Codes). |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1990) 236, S.70-72 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0015-9395 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classification; Classroom Techniques; Educational Strategies; French; Oral Language; Pronunciation Instruction; Second Language Instruction; Written Language Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Classification system; Klassifikation; Klassifikationssystem; Klassenführung; Lehrstrategie; Französisch; Oral interpretation; Mündlicher Sprachgebrauch; Ausspracheübung; Fremdsprachenunterricht; Geschriebene Sprache |
Abstract | A classroom approach that brings oral and written language learning closer together is outlined. The strategy focuses on proper pronunciation using minimal pairs and uses exercises designed for listening and visualization, production, discrimination, re-use and reinforcement, and computer-assisted instruction. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |