Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZinar, Susan
TitelFifth-Graders' Recall of Propositional Content and Causal Relationships from Expository Prose.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 22 (1990) 2, S.181-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade 5; Intermediate Grades; Reading Comprehension; Reading Research; Reading Strategies; Recall (Psychology); Text Structure
AbstractExamines the effects of reading comprehension ability and the presence of explicit or implicit causal relationships upon recall of propositional content and comprehension of interpropositional relationships. Finds that, in the late elementary grades, better readers begin to develop a strategy for the processing of written text which involves attention to linguistic cues signaling text structure. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: