Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevinson, Edward M.
TitelActual/Desired Role Functioning, Perceived Control over Role Functioning, and Job Satisfaction among School Psychologists.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 27 (1990) 1, S.64-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Employee Attitudes; Job Satisfaction; Role Perception; School Psychologists; Time Management
AbstractUsed Minnesota Satisfaction Questionnaire and demographic data form to investigate relationship between job satisfaction and actual/desired role functioning and perceived control over role functioning among school psychologists. Results indicated that school psychologists spent more time in assessment activities than they desired and less time in consultation, counseling, and research than desired. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: