Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcMillan, Douglas N.; Johnson, Mark E.
TitelParadoxical versus Cognitive-Behavioral Interventions: Effects on Perceptions of Counselor Characteristics.
QuelleIn: Journal of Mental Health Counseling, 12 (1990) 1, S.67-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Modification; Cognitive Restructuring; Counseling Techniques; Counselor Characteristics; Counselor Qualifications; Higher Education; Intervention; Paradox; Psychotherapy; Student Attitudes; Undergraduate Students
AbstractStudied undergraduate student (N=96) perceptions of counselor characteristics during audiotaped counseling sessions in which counselor used either paradoxical intervention combining symptom prescription and restraining directives or cognitive-behavior directive with a client describing severe anxiety reactions. Found perceptions of counselor using cognitive-behavior intervention higher in expertness, attractiveness and trustworthiness than perceptions of two paradoxical intervention counselors. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: