Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolt, Maurice
TitelManaging Curriculum Change in a Comprehensive School: Conflict, Compromise and Deliberation.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 22 (1990) 2, S.137-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Comprehensive Programs; Core Curriculum; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational Change; Foreign Countries; General Education; Participant Observation; Politics of Education; Public Opinion; Qualitative Research; Secondary Education; United Kingdom (England)
AbstractExamines the tensions created between public demands for curriculum changes and the schools' internal needs. Reports a case study on the implementation of a core curriculum in an English comprehensive school. Focuses on the work of the curriculum committee and the role of the principal. Assesses successes and failures of the project. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: