Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBos, Candace S.; Anders, Patricia L.
TitelEffects of Interactive Vocabulary Instruction on the Vocabulary Learning and Reading Comprehension of Junior-High Learning Disabled Students.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 13 (1990) 1, S.31-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInstructional Effectiveness; Interaction; Junior High Schools; Learning Disabilities; Learning Strategies; Reading Comprehension; Semantics; Teaching Methods; Vocabulary Development
AbstractThe study, involving 61 learning-disabled junior high students, compared the short-term and long-term effectiveness of definition instruction with interactive vocabulary strategies (semantic mapping, semantic feature analysis, and semantic/syntactic feature analysis). Students participating in the interactive strategies demonstrated greater reading comprehension and vocabulary learning than students receiving definition instruction. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: