Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMundy, Peter; und weitere
TitelA Longitudinal Study of Joint Attention and Language Development in Autistic Children.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 20 (1990) 1, S.115-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Attention; Autism; Body Language; Intelligence; Interpersonal Competence; Language Acquisition; Longitudinal Studies; Nonverbal Communication; Predictor Variables; Preschool Education
AbstractCompared to age-matched and language-matched controls, 15 autistic children (mean age of 45 months) who were administered the Early Social-Communication Scales displayed deficits in gestural joint attention skills in 2 testing sessions 13 months apart. The measure of gestural nonverbal joint attention predicted language development in subjects. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: