Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMolloy, Geoffrey N.
TitelChemicals, Exercise and Hyperactivity: A Short Report.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 36 (1989) 1, S.57-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAerobics; Attention Control; Drug Therapy; Exercise; Hyperactivity; Outcomes of Treatment; Primary Education; Problem Solving; Time on Task
AbstractThirty-two primary school children were evaluated on their problem-solving ability and attention level, immediately following either an aerobic exercise or a passive activity. Results indicated that physical activity of moderate intensity enhanced problem-solving performance; the two hyperactive children improved their ability to stay on task, without recourse to pharmacological interventions. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: