Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEaves, Ronald C.; Subotnik, Rena
TitelA Longitudinal, Criterion-Related Validity Study of the Cognitive Levels Test for a Group of Highly Gifted Students.
QuelleIn: Diagnostique, 14 (1989) 2, S.79-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAptitude Tests; Comparative Analysis; Elementary Education; Gifted; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Longitudinal Studies; Predictive Validity; Student Evaluation; Test Validity; California Achievement Tests; Stanford Binet Intelligence Scale
AbstractValidity of the Cognitive Levels Test (CLT) was evaluated by correlating test scores of 48 gifted 10-year-olds with scores on the Stanford-Binet intelligence scale as preschoolers as well as with scores from the California Achievement Test. Results indicated high degrees of CLT validity in both measuring cognitive ability and predicting academic achievement. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: