Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLepore, Stephen J.; und weitere
TitelChildren's Perceptions of Social Ability: Social Cognitions and Behavioral Outcomes in the Face of Social Rejection.
QuelleIn: Child Study Journal, 19 (1989) 4, S.259-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavioral Objectives; Cognitive Ability; Elementary School Students; Helplessness; Intermediate Grades; Interpersonal Competence; Locus of Control; Persistence; Public Education; Questionnaires; Social Behavior; Social Cognition; Social Status
AbstractExamines fifth- and sixth-grade children's responses to social rejection in relation to beliefs about the relative malleability of social skills and perceptions of responsibility for and control over social outcomes. Results show such beliefs and perceptions are associated with children's ability to surmount rejections and persist toward social goals. (Author/BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: