Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorton, Steven V.; und weitere
TitelThe Effectiveness of Graphic Organizers for Three Classifications of Secondary Students in Content Area Classes.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 23 (1990) 1, S.12-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Graphic Organizers; Instructional Effectiveness; Learning Disabilities; Secondary Education; Study Skills; Underachievement; Visual Aids
AbstractResults of 3 experiments indicated that graphic organizers, whether teacher directed, student directed with text references, or student directed with clues, produced significantly higher performance than self-study for students (grades 7 and 10) either with learning disabilities (N=12), in remedial classes (N=9), or in regular education (N=389). (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: