Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreeman, Donald J.; Porter, Andrew C.
TitelDo Textbooks Dictate the Content of Mathematics Instruction in Elementary Schools?
QuelleIn: American Educational Research Journal, 26 (1989) 3, S.403-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Analysis; Course Content; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Grade 4; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Teaching Methods; Textbook Content; Textbook Evaluation
AbstractTeachers' styles of textbook use were identified, and the overlap between content taught and textbook content in elementary school mathematics was studied for four teachers in four Michigan fourth grades. In each classroom there were important differences between text content and teacher's topic selection, content emphasis, and sequence of instruction. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: