Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEilers, Rebecca E.; und weitere
TitelSpeech and Language Progress of Hearing-Impaired Children in a Systematic Training Program Using Tactual Vocoders.
QuelleIn: Volta Review, 91 (1989) 5, S.127-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Aids (for Disabled); Comparative Analysis; Early Childhood Education; Grammar; Hearing Impairments; Language Skills; Sensory Training; Speech Improvement; Speech Therapy; Tactile Stimuli
AbstractSpeech production gains made by hearing-impaired children (aged 3-7) in a training program incorporating tactual vocoders were compared with gains made by 15 comparison children. The 11 subjects showed gains in syllable inventories and pronunciation of vocabulary items; in another study, 7 subjects exhibited gains in grammatical development. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: