Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRollwagen, Jack R.
TitelAnthropology and "Contemporary Issues": Anthropology, Political Economy, and the General Education Curriculum.
QuelleIn: Urban Anthropology and Studies of Cultural Systems and World Economic Development, 18 (1989) 1, S.135-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Anthropology; Course Content; Curriculum Enrichment; Economics Education; General Education; Global Approach; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Political Science; Poverty; Systems Approach; Teaching Methods
AbstractDiscusses the Anthropology Department at SUNY College at Brockport and the orientation of its faculty and students. Advocates a systems approach to education and suggests teaching strategies that incorporate political economic principles in the anthropology curriculum. An eight-page list of sources in political economy useful for teaching is included. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: