Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Charles S.
TitelTeaching Anthropology: Cross-Cultural Processes for Negotiating Meaning.
QuelleIn: Urban Anthropology and Studies of Cultural Systems and World Economic Development, 18 (1989) 1, S.85-93Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnthropology; Course Content; Cross Cultural Studies; Cultural Awareness; Cultural Interrelationships; Curriculum Development; Higher Education; Instruction; Intergroup Education; Multicultural Education; Student Characteristics; Textbook Bias
AbstractDelineates bicultural and multicultural settings that can enhance meaning in teaching and acquiring anthropological insights and addresses the underlying assumptions that dispel rather than reinforce ethnic biases. Examines contributions or impediments that standard anthropological texts and ethnographic materials bring to the experience of negotiating cross-cultural understanding and meaning. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: