Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaffer, Constance
TitelA Comparison of Inductive and Deductive Approaches to Teaching Foreign Languages.
QuelleIn: Modern Language Journal, 73 (1989) 4, S.395-403Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Deduction; French; Grammar; High Schools; Induction; Instructional Effectiveness; Second Language Instruction; Spanish; Teaching Methods
AbstractComparison of the effectiveness of inductive versus deductive teaching approaches in helping high school second language (French or Spanish) students (N=319) understand grammatical concepts found no significant differences between the two approaches, dispelling the long-held bias against inductive methods.(CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: