Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuetke-Stahlman, Barbara
TitelEducational Ramifications of Various Instructional Inputs for Hearing Impaired Students.
QuelleIn: ACEHI Journal, 14 (1988) 3, S.105-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmerican Sign Language; Cued Speech; Elementary Education; English Instruction; Hearing Impairments; Literacy; Manual Communication; Reading Achievement; Reading Comprehension; Teaching Methods
AbstractThe study compared scores of 2 groups of hearing-impaired students ages 5 to 12 years on a literacy battery. Subjects (n=73) were receiving instruction which either completely encoded spoken English or incompletely encoded spoken English. Those receiving completely encoded English instruction tended to score higher on achievement tests especially of reading comprehension. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: