Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCopeland, Willis D.
TitelTechnology-Mediated Laboratory Experiences and the Development of Clinical Reasoning in Novice Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 40 (1989) 4, S.10-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Artificial Intelligence; Cognitive Processes; Computer Simulation; Higher Education; Instructional Design; Learning Laboratories; Preservice Teacher Education; Teacher Response; Teaching Methods; Teaching Models; Teaching Skills; Videodisks
AbstractFostering teachers' clinical reasoning as a reflection of their understanding of classrooms should be a central purpose of any modern teacher education program. This article presents a rationale for and description of a proposal for pre-student teaching laboratory experiences which utilize computer-based simulations to facilitate development of clinical reasoning. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: