Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarlson, Helen L.; Falk, Dennis R.
TitelEffective Use of Interactive Videodisc Instruction in Understanding and Implementing Cooperative Group Learning with Elementary Pupils in Social Studies and Social Education.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 17 (1989) 3, S.241-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Cooperative Learning; Deduction; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Induction; Instructional Effectiveness; Instructional Material Evaluation; Instructional Materials; Interactive Video; Preservice Teacher Education; Social Studies; Videodisks
AbstractProvides a comprehensive evaluation of using videodisc effectiveness with elementary teacher education students to develop skills in implementing cooperative learning in elementary social studies. Probes the use of the videodisc to build observation skills and cooperative group facilitation skills. Indicates that videodisc instruction offers significant advantages over more traditional approaches. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: