Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEly, Christopher M.
TitelTolerance of Ambiguity and Use of Second Language Strategies.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 22 (1989) 5, S.437-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmbiguity; Cognitive Style; College Students; Higher Education; Learning Strategies; Personality Traits; Second Language Learning; Spanish; Student Motivation
AbstractA study developed a scale of tolerance of ambiguity related to second language learning. Analysis of second- and third-year college Spanish students' responses to the scale indicated that their tolerance of ambiguity, strength of motivation, attitude, and concern for grade influenced their use of various second language learning strategies. (39 references) (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: