Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlwell, Morgen; und weitere
TitelTeaching Generalized Communicative Behaviors within Interrupted Behavior Chain Contexts.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 14 (1989) 2, S.91-100Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Chaining; Instructional Effectiveness; Interpersonal Communication; Nonverbal Communication; Outcomes of Treatment; Severe Disabilities; Training Methods; Transfer of Training; Young Children
AbstractBy inserting a typical instructional trial into an ongoing sequence of behaviors, three students, aged six-seven, with severe disabilities were taught to request items or events within interrupted behavior chain contexts. The strategy was effective in establishing initial communicative responses in the three learners. Responses generalized to naturally occurring, out-of-routine contexts. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: