Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBos, Candace S.; Anders, Patricia L.
TitelDeveloping Higher Level Thinking Skills through Interactive Teaching.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 4 (1989) 4, S.259-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Concept Formation; Content Area Reading; Instructional Effectiveness; Learning Disabilities; Reading Difficulties; Secondary Education; Teaching Methods
AbstractThis article presents an interactive model for teaching content area concepts to secondary students with reading/learning disabilities. It offers procedures for activating student background knowledge and for assisting students in developing the relationships among concepts that are critical for concept evaluation, synthesis, and application. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: