Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWise, Arthur E.
TitelIf We Are Ever to "Professionalize" School Teaching, Universities Must Redesign Education Programs.
QuelleIn: Teacher Educator, 24 (1989) 4, S.29-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Higher Education; Knowledge Base for Teaching; Liberal Arts; Preservice Teacher Education; Professional Recognition; Teacher Education Curriculum; Teacher Recruitment; Teaching (Occupation)
AbstractThis article outlines a teacher preparation scheme which includes a liberal arts degree, a year of graduate school emphasizing pedagogical and professional knowledge, and a one-year supervised internship. Reactions to this plan are described, as are alternative plans, some of which are seen as impediments to professionalization of teaching. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: