Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChase, Clinton I.; Jacobs, Lucy C.
TitelPredicting College Success: The Utility of High School Achievement Averages Based on Only "Academic" Course.
QuelleIn: College and University, 64 (1989) 4, S.403-08Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Entrance Examinations; College Freshmen; College Students; Grade Point Average; Higher Education; Predictor Variables; Reliability; Scores; Secondary Education; Validity
AbstractAnalysis of use of high school grade point averages (GPAs) based only on academic course grades, not on all courses taken, as predictors of freshman academic success found that while academic GPAs reflect background variables promoting success more precisely, they do not predict success significantly better statistically. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: