Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcConaughy, Stephanie H.; Achenbach, Thomas M.
TitelEmpirically Based Assessment of Serious Emotional Disturbance.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 27 (1989) 1, S.91-117Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Children; Clinical Diagnosis; Educational Diagnosis; Elementary Education; Emotional Disturbances; Evaluation Methods; Grade 1; Models; Observation; Psychoeducational Methods; Young Children
AbstractPresents model of multiaxial empirically based assessment in case study of seriously emotionally disturbed child. Illustrates use of Child Behavior Checklist and related forms to obtain data on child's competencies and problems from teachers, parents, and direct observations. Describes combining measures with clinical interviews and psychoeducational testing in three-phase multiple gating process of assessment and intervention. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: